Spánkové desatero

  1. Do postele uléhejte až při ospalosti
  2. Postel a ložnici používejte pouze ke spánku a pohlavnímu životu (odstraňte televizi z ložnice)
  3. Pokud nemůžete usnout do 30 ti minut, vstaňte z postele, odejděte do jiné místnosti a věnujte se nějaké činnosti (nedívejte se na TV), ulehněte opět, až se dostaví ospalost
  4. Vstávejte každý den ve stejnou dobu (i o víkendu)
  5. V místnosti na spaní minimalizujte hluk a světlo, zajistěte vhodnou teplotu (nejlépe 18–20 °C)
  6. Nepijte kávu ani černý či zelený čaj a colu 4–6 hodin před ulehnutím, omezte i jejich požívání přes den (působí povzbudivě a ruší spánek)
  7. Nekuřte, zvláště ne před usnutím a v době nočního probuzení, nikotin také povzbuzuje
  8. Nepijte večer alkohol, abyste lépe usnuli – alkohol zhoršuje kvalitu spánku
  9. Vynechejte večer těžká jídla
  10. Pravidelné cvičení pozdě odpoledne může zlepšit spánek, naopak cvičení 3–4 hodiny před ulehnutím může spánek rušit

5,378 total views, 1 views today